Toegangscode en elektronische handtekening
Hoeveel (toegangs)codes heb je en waarvoor kun je ze gebruiken?
Je hebt in totaal vier codes om je bankzaken te regelen via de website, telefoon of app:
1. Je toegangscode: dit is de 4-cijferige code die je gebruikt om in te loggen op de website of in de app. Je kiest deze bij het aanmaken van je account en je kan ze veranderen wanneer je wilt, onze website of app.
2. Je elektronische handtekening: dit is een 8-cijferige code die je nodig hebt voor handelingen die meer beveiliging vereisen, zoals het aanpassen van persoonlijke gegevens. Om veiligheidsredenen zullen wij je nooit om de volledige elektronische handtekening vragen, maar maximaal om 4 willekeurige cijfers ervan. Als je dat wilt, dan kun je aan dit soort handelingen ook nog een tweede beveiligingslaag toevoegen in de vorm van tweestapsverificatie. We zullen je dan ook een eenmalige bevestigingscode (OTP) sturen.
3. Een eenmalige bevestigingscode of One Time Password (OTP): dit is een alfanumerieke code van 4 tekens die naar je vertrouwde apparaat wordt gestuurd wanneer je geld wilt overmaken naar een externe rekening, een transactie wilt uitvoeren, of nieuwe producten wilt aanvragen of inschakelen op de website of via de app. Je ontvangt de code via een pushbericht als je mobiel is geregistreerd als vertrouwd apparaat; anders ontvang je de code via sms.
4. 3D-Secure wachtwoord: dit is een 4-cijferige code die je nodig hebt om je online aankopen te bevestigen. Bij het bevestigen van een betaling zal je worden gevraagd om zowel de eenmalige bevestigingscode als je 3D-Secure wachtwoord in te voeren.
Hoe kun je je toegangscode wijzigen?
Je kunt deze eenvoudig en onbeperkt wijzigen.
Om je toegangscode te wijzigen op de website, log in en klik op je profiel en ‘Beveiliging en codes’.
Om je toegangscode te wijzigen via de app, log in en open vervolgens links bovenin het menu en klik op ‘Beveiligingsinstellingen’.
Je kunt ook telefonisch nieuwe codes aanvragen door te bellen naar +31 (0)70 7007 516.